środa, 10 sierpnia 2016

Czyszczenie gąbek

Wiem, że często są problemy z czyszczeniem gąbek, dlatego chciałam Wam przekazać mój sposób na czyste i nie uszkodzone gąbki.

Gąbki po myciu

Każdy posiadacz gąbki BeautyBlender na pewno zauważył, po paru myciach, jak bardzo gąbka ta potrafi się zniszczyć w trakcie czyszczenia. Kolor schodzi, gąbka jest twardsza, powstają dziury i często nie chce się domyć z podkładów typu Revlon ColorStay, Estee Lauder Double Wear czy innych równie trwałych na twarzy co na narzędziach do ich nakładania.

Jakiś czas temu w szkole dowiedziałam się jak myć gąbeczki jedno- i wielorazowe. Sprawdziłam to i byłam bardzo zaskoczona, jak skuteczna jest ta metoda. Dzięki niej moje dwie gąbki BeautyBlender, które mam już od ponad roku (z czego jedną używałam na sobie średnio raz w tygodniu przez pół roku, a drugą zaczęłam używać dopiero koło września) nadal są całe, zawsze czyste i tylko ta starsza straciła swój intensywny kolor, ale jeszcze zanim kupiłam mydło Solid. Bez tej metody pierwszą gąbkę BeautyBlender musiałam wywalić po pół roku użytkowania, gdyż miał plamy z podkładu, które nie chciały zejść i w pierwszych trzech myciach zrobiłam w nim już parę dziur.

Gąbki przed myciem

Co jest potrzebne?
 - dwie gąbki (jedno/wielorazowe) wszystko jedno
 - woda
 - mydło

Jest jedno "ale", najlepszy efekt uzyskamy czyszcząc dwie gąbki tego samego rodzaju, czyli dwie wielorazowe lub dwie jednorazowe (stożkowe, tanie gąbki). Do BeautyBlendera najlepiej nadaje się mydło Solid, które można kupić w tym samym sklepie co gąbki.

Metoda polega na delikatnym, lecz stanowczym tarciu jedną o drugą gąbkę, gdy już je zmoczymy i nałożymy na nie mydło. Obie gąbki należy trzymać lekko, nie wciskać w nie paznokci. By usunąć nawet najgłębiej siedzące plamy podkładu należy nałożyć mydło na mokre gąbki, pocierać gąbkami o siebie, a następnie wycisnąć je zaczynając od miejsca gdzie jest czysta w stronę plamy podkładu.

Gąbki po myciu
Dzięki tej metodzie gąbki dłużej trzymają kolor oraz utrzymuje swoją miękkość (w przypadku BeautyBlendera dzięki mydle Solid), nie tworzą się dziury, ponieważ nie używamy siły ani nie trzemy paznokciami oraz są zawsze w 100% czyste. Dzięki czemu starczają na dłużej.

Mam nadzieję, że metoda okaże się równie skuteczna u was, jak i u mnie. :)
Buziaki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz